Login to your account

Username *
Password *

Orion

Pilvipohjaisen tietoturvaratkaisun ansiosta Orion-lääkeyhtiön työntekijät voivat nyt käyttää nettiä turvallisesti sijainnista riippumatta.

  • Tietoturvapalvelut

    Hyvin suunniteltu ja toteutettu tietoturva mahdollistaa digitalisaation tuoman kasvun ja tehokkaammat tavat tehdä tuottavaa työtä.

    Lue lisää

Näkymätöntä suojaa – näin Orion turvaa työntekijöidensä verkkoliikenteen aina ja kaikkialla

Suomalaisella Orion-lääkeyhtiöllä oli tarve parantaa liikkuvien työntekijöidensä verkkoliikenteen suojausta. Pilvipohjaisen tietoturvaratkaisun ansiosta työntekijät voivat nyt käyttää nettiä turvallisesti sijainnista riippumatta.

”Orion on Suomessa ainutlaatuinen, kansainvälisesti toimiva lääkeyhtiö. Toimiala asettaa tiukat vaatimukset tietoturvalle: olisi katastrofi, jos verkkorikollinen pääsisi muuttamaan lääkkeiden käyttöohjeita tai sekaantumaan niiden valmistusprosessiin”, selostaa Orionin tietoturvapäällikkö Petri Vilander.

Kuten muissakin moderneissa yrityksissä, Orionissa on siirrytty viime aikoina yhä enemmän monipaikkaiseen työhön, jossa osa työstä tehdään toimistolla, osa matkalla tai kotona. Työntekijät ovat siis internetiin yhteydessä milloin mistäkin verkosta, jolloin yrityksen sisäverkon palomuuri ei valvo heidän internetliikennettään, tai valvoo sitä liikennettä hidastavien VPN-tunneleiden kautta.

Koko ajan päivittyvää tietoturvaa pilvestä

Orionilla oli siis tarve verkkoliikenteen suojaukselle, joka toimii sijainnista riippumatta. Sopiva ratkaisu löytyi Telia Cygatelta, joka toimitti yritykselle Cisco Umbrella DNS -ratkaisun. Umbrella-pilvipalvelu tutkii jatkuvasti internetliikenteen mahdollistavia DNS-nimipalvelukyselyitä ja estää työasemilta pääsyn sivuille, jotka se on havainnut haitallisiksi.

”Tiedot haitallisista sivuista päivittyvät Umbrellan tietokantaan jatkuvasti, joten voimme luottaa siihen, että verkkoliikenteemme tietoturva on aina ajan tasalla”, Vilander sanoo.

Umbrellan suojaus kattaa kaiken nimipalveluihin perustuvan liikenteen, ja se tuo lisäsuojan sähköpostiliikenteeseen esimerkiksi kalasteluita vastaan. Umbrella antaa myös kattavan näkyvyyden verkkoliikenteeseen. Palvelun kattavuuden lisäksi valintaehtona oli sen helppokäyttöisyys. Sen ylläpito ei kuormita Orionin muutenkin työllistettyjä tietoturvaresursseja.

Palvelun hyvänä puolena Vilander pitää myös sen näkymättömyyttä työntekijöille. Palvelu ei haittaa työntekoa, vaadi päivittämistä tai päälle kytkemistä tai hidasta liikennettä. ”Palvelusta on tullut hyvin vähän valituksia, mikä tarkoittaa sitä, että työntekijät ovat siihen tyytyväisiä.”

Kumppanilta helpotusta arkeen

Orion kokeili Cisco Umbrella -palvelua ensiksi pilottina, johon kuului vain pieni osa yrityksen työasemista. Hyvin sujuneen pilottijakson jälkeen palvelu otettiin käyttöön yrityksen kaikissa kolmessa ja puolessa tuhannessa työasemassa. Palvelu skaalautuukin mikroyrityksen tarpeista monikansallisiin yhtiöihin.

Telia Cygate on ollut Orionin rinnalla palvelun valinnan konsultoinnissa, palvelun toimittamisessa ja asennuksessa.

”Yhteistyö on sujunut hyvin, ja meillä on ollut jatkuva keskusteluyhteys”, Vilander toteaa. Hän kehuu myös Telia Cygaten aktiivisuutta kumppanina. ”Omalla IT-väellämme ei olisi ollut aikaa esimerkiksi Umbrellan roadmapin laatimiseen, joten arvostamme sitä, että meille tarjotaan valmiita ratkaisuja.”

Kokonaisvaltainen tietoturva ei ole yhden ratkaisun varassa

Umbrella on täydentänyt Orionin tietoturvaa tärkeällä tavalla, mutta se ei ole korvannut esimerkiksi palomuureja. ”Otimme Umbrellan kanssa samaan aikaan muitakin ratkaisuja käyttöön, ja olemme kehittäneet koko verkkoinfraamme modernimmaksi. Nykyaikaista tietoturvaa pidetään yllä keräämällä tietoa monesta eri lähteestä ja luomalla tietoja yhdistelemällä kokonaiskuva”, Vilander kertoo.

Kokonaiskuvan Orionille tarjoaa Telia Cygaten SOC- eli tietoturvanhallintakeskuspalvelu, jossa Orionin tietoturvaa tarkkaillaan jatkuvasti sekä on-premise- että pilviympäristöissä. SOCin avulla tietoturvapoikkeamiin voidaan reagoida nopeasti, ennen kuin niistä koituu yritykselle haittaa.

 

 

 Yhteistyössä:

 

 

SOITA MEILLE

Vaihteemme vastaa ma-pe klo 8-16

+358 20 401 

Puhelun hinta 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min. Ulkomailta soitettaessa ko. ulkomaanpuhelumaksu.

LÄHETÄ VIESTI

YHTEYDENOTTOLOMAKE

Täytä tietosi ja otamme sinuun yhteyttä!

LAITA MEILI

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Laita meille meiliä ja palaamme asiaan!